Friday, May 13, 2016

OTAK DAN SMARTPHONE

Otak dan smartphone
::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Jauhi smartphone dari tempat tidur. Saya amalkan nasihat pakar otak DrRizal Abu Bakar untuk melakukan perkara berikut sebelum tidur:

1) latih diri untuk tidur antara 11pm-4pm ( kdg2 terlps juga) tapi tetap usahakan 11pm.

2) jauhkan sbrg gadget dari tempat tidur. Saya letakkan diluar bilik tidur.

3) tutup semua lampu.

Alhamdulillah kini saya bangun bertenaga walaupun saya skrg 'bibikless' untuk 2.5 bulan. Masih ada kudrat bangun pagi sediakan sarapan dan bekal anak2 sekolah, kerja2 rumah lain dan hantar anak ke sekolah.

Jam 8 pg- 9.15 pg adalah masa saya membaca. Saya keluar ke pejabat (jika tiada mesyuarat atau temujanji) pada  9.30 pagi. Saya ke pejabat dengan lebih bertenaga. Ikut nasihat pakar amat membantu kelancaran hidup kita.

*copy dari Fb Dr. Rizal Abu Bakar

No comments:

Post a Comment